zaterdag 18 mei 2013

Tienen: eerste succes(je)

Gisteren liep ik, na een wedstrijdpauze van 10 dagen, omdat ik gelijk nen dweil liep in Herentals, de laatste 1500 toch, nog eens een wedstrijd, een 800m in Tienen. Dit omdat Lokeren slecht voor mij viel. Ik had de dagen voordien zitten zoeken naar hazen, zelfs tot een half uur voor de  wedstrijd, maar dit lukte niet. Spijtig, maar toen wist ik ook al dat een tijd moeilijk ging zijn. Het was echt koud en regenachtig, er stond een stevig windje en er stond wat water op de piste. Voor de start zag ik een viertal van Hannuit, die volgens de startlijsten tussen 2' en 2'05 liepen, dus ik hoopte op een paar mannen die zouden doorlopen. Ik had mij toen ook voorgenomen dat ik, met het PK in het achterhoofd, niet op kop zou gaan lopen de eerste ronde.
We starten met (te) veel, toen alles na 100m bijeen kwam, was het even chaotisch. Ik stond de kop af, maar liet mij tegelijk ook wat opsluiten in 5e positie, en dat was veel te ver in feite. Ik probeerde rustig te blijven tot na de bocht, ging er dan over. Toen bleek dat de 2e man van Hannuit de eerste had moeten laten gaan. Die kwam in 59 door, ik in een dikke min. Een goede tijd zat er dus toen al niet meer in. Maar ik was nog super op mijn gemak, ik zal niet zeggen dat ik hartslag 150 had, maar toch. Ik ging in de bocht naar de eerste, die nog verbazend sterk liep, en denk ik ook dacht dat hij weg was. Maar dat was buiten S.D. gerekend. Ik hield mij erachter in het tegenwind stuk, ik wou mijn eindspurt nu ook wel eens uitproberen, ging er vervolgens over in de laatste bocht, en liep richting overwinning. Met het ticske van het achterom kijken verloor ik nog wat, en ik liep uiteindelijk 2 tienden van een seconde boven mijn PR binnen. Al bij al niet slecht, het had nog een 2 sec sneller mogen gaan de eerste ronde, maar goed. Mijn eindspurt kan nog altijd beter, ik moet echt werken aan die laatste 100m, maar uiteindelijk was de 700m daarvoor sur la gemak, om het in het Frans te zeggen.
Achteraf gezien super spijtig dat ik ingesloten zat, anders had ik nog kunnen helpen de 2e ronde, en zat een redelijke tijd erin. Spijtig ook dat de mannen van Hannuit elkaar niet konden volgen. In een goede wedstrijd, met goed weer en goede hazen kan een 5 sec sneller perfect. Want het gevoel was, ondanks spattend water om mijn benen en een paar hijgende walen rond mij, goed. Nog niet super, maar goed. Mijn volgende 800 zal wel pas binnen een 2 maanden zijn denk ik. Volgende week en de week erna zijn er normaal gezien nog een 1500 gepland, en daarna volgen les examens. Een 1500 rond de 4 min volgende week in Duffel zit er nu wel in denk ik, maar we zien wel.
En wat doen we dan zoal, de day after? Sewens een heuveltrainingske nondedomme, in het mooie meerdaalwoud. Het zal wel wat pijn doen, maar wat is dat, een 800m in 2'02? ;) Ik zal er direct eens aan beginnen zie. Voor de rest wens ik alle mensen die ik ken een goede wedstrijd in Lokeren. Philip en Toon, loopt ne keer rap 13'20, dan moogt ge ook ineens mee naar Moskou. Ward en Joris, gewoon Isaac en Ali kloppen op de 1500 is al meer als genoeg ze. En natuurlijk ook alle DCLA dames en heren succes, ik ga niet beginnen opnoemen want dan vergeet ik 3/4.

Simon

Geen opmerkingen: