zaterdag 6 april 2013

Vittel

Hallo iedereen,
Sinds het BK ben ik niet meer aan (weg)wedstrijden toegekomen. Ik wou meedoen aan de studentenmarathon, maar die werd afgelast omwille van sneeuw midden maart (wat tegenwoordig allemaal kan), en dan hebben we maar gewoon, na een dikke week rustiger aan, de trainingen terug aangevat voor het zomerseizoen. Ik mik deze zomer, alleszins het begin, vooral op 800 en 1500m. Gewoon kwestie van snelheid te winnen, die ik nog veel te veel mis. Doelen op die afstanden zijn natuurlijk PR's verpulveren.Mijn eerste wedstrijden zullen het PK vlaams-brabant (1500m) en BK studenten(weet ik nog niet) zijn. Misschien loop ik een paar dagen daarvoor nog in Tessenderlo, maar dat zien we wel als we terugkomen van Vittel.
Dus ik ga naar Vittel volgende week, mee op stage met DCLA. Mijn trainer gaat ook mee, en hopelijk kan ik er zonder problemen eens goed trainen. Het zit alvast goed op dit moment, ik ben juist terug van mijn (intussen bijna traditionele) zaterdagse lange duurloop, dit keer 23km, en op die manier kom ik aan 108km voor 6 dagen, waarvan 2 keer interval en 1 keer heuvels. En ik herstel vrij goed naar mijn gevoel. Mijn snelheid ligt ook iets hoger: maandag lukte ik enkele 26'ers op 200m (met spikes natuurlijk), en voor mijn doen is dat vrij tot zeer goed.
Ik ben nog nooit in Vittel geweest, maar ik hoor er vrij goede dingen over, dus ik zie het zitten. Als de temperatuur nu nog eens boven de 10 graden wil kruipen, zodat ik niet constant met drie lagen en handschoenen moet gaan lopen, dan komt het wel goed. En desnoods verschuil ik me 6 dagen op de indoorpiste, want ik heb nu echt wel genoeg van temperaturen net boven het vriespunt :s.
Zo, dit was het vanuit Blanden, ik ga nog wat studeren, want dat moet ook gebeuren natuurlijk.
Tot de volgende,
Simon

Geen opmerkingen: